Navigace:Izmy.eu ⇒ Moje názory ⇒ Děti nebo peníze?

Uplynula celkem dlouhá doba od zaměnění dětí v třebíčské nemocnici. Do teď mohu slyšet zprávy o tom, že poškozené rodiny chtějí víc a víc peněz za záměnu, která se vyřešila pořád ještě brzy. Nevím přesně, v kolika měsících na tento problém přišli, ale děti si do tří let nic nepamatují. Dětem se tedy nic nestalo.
Děti se vyměnily a díky tomu se obě rodiny spřátelily. Ale proč kvůli tomu chtějí čím dál víc peněz? Chápu, nějaké city k tomu druhému dítěti určitě mají, tak ale když se všechno vyřešilo, proč i čtvrt roku po tom chtějí 12 milionů. To se psychická újma obou rodin počítá tímto číslem? Jde tu pořád o lásku k dětem nebo o to vytřískat co nejvíc peněz? Obě děti jsou naprosto zdravé a tak nevidím důvod toto nedopatření platit 12 miliony.
Ano, v nemocnici se stala chyba, ale kdyby se na nic nepřišlo, děti by vyrostly a život by šel dál. Proč si ale dítě neohlídali rodiče? Dám vám takový příklad: „Když půjdete do divadla, odložíte si kabát a na konci představení si pro něj jdete, dáte si pozor, aby byl váš?“ Odpověď určitě zní ano.
Vypadá to tak, že stačí ve zprávách na Nově zahrát na city, jak strašná ta záměna je a peníze se už sypou. Pokud chtějí peníze, tak ať je dostanou jejich děti, až budou plnoleté a ať jim hezky řeknou, jak k nim přišli. Určitě to na dětech zanechá psychickou újmu.
Já osobně to taky nechápu. Ten okamžik, kdy došlo k záměně už to stejně nevrátí, tak nevim, proč chtějí peníze. Beztak, kdyby u sebe měli své dítě, tak za jeho výchovu utratí peníze, stejně tak, jako utratili za to "cizí" dítě. Nechápu to.
19.4.2008 07:04
prvních 12 měsíců je pro dítě nejtěžší
„Když půjdete do divadla, odložíte si kabát a na konci představení si pro něj jdete, dáte si pozor, aby byl váš?“ Odpověď určitě zní ano.
co když ty kabáty budou stejne? xD
19.4.2008 09:04
„Když půjdete do divadla, odložíte si kabát a na konci představení si pro něj jdete, dáte si pozor, aby byl váš?“ Odpověď určitě zní ano.
No, nevím, jestli bys čekal, že ti dají jiné dítě, než je tvoje, a taky pochybuju, že bys rozdíl i poznal... :-?
19.4.2008 10:04
Tohle jednání rodičů obou dětí jde naprosto mimo mé chápání. Podle mě jde už jen o to, ostatně jak Ty sám píšeš, vydělat na tom co nejvíce peněz. A sama Nova jim k tom "nacityhrající" reportáží jen dopomohla...
19.4.2008 11:04
[2] Tak určitě na tom kabátě budu mít něco, podle čeho si ho poznám.
[3] Měli by ti děti hned po narození ňák označit, třeba vypálit na kůži číslo. :-D Tak ale když rodiny nevěděli, že mají jiný dítě, určitě byly spokojené a nic je netrápilo.
19.4.2008 12:04
jj něco na tom bude :-D :-D
19.4.2008 14:04
Hezky sepsáno, jen nějak ten kabát není vhodným přirovnáním pro novorozeně.
Vypálit na kůži, smích, radši "takhle...":[http://www.levret.cz/publikace/casopisy/mb/2007-13/clanek.php?c=3]
19.4.2008 16:04
Myslím, že to bylo nějak tak: Hele naše děti vyměnili, tak je budem žalovat. Dostanou děti a pak příjde žaloba. Jé oni nám něco dají, tak proč si nepřividělat?
Asi tak, nejdřív byli rádi, že maj konečne vlastní děti, a pak přišli na to, že se na tom dá i vydělat.
19.4.2008 16:04
[8] Přesně tak to chápu i já... A neříkám, že bych té situace nevyužil aspon bych si mohl dovolit pro dítě to nejlepší... Ono za 12 milionu, toho dostanu na práva bez přijímaček a ještě zbyde na závěrečný promoce :-D :-D :-D
20.4.2008 09:04
[9] Takhle koupit maturitu a potom pár vysokejch škol, prostě mít titul před i za jménem. :-D
20.4.2008 11:04
To nejsou normální rodiče, když si chtěj nahrabat na "slávě" svých dětí.Kdyby ty rodiče byli normální tak by se stáhly do ústraní,aby měli všichni pokoj od médií (tím myslim Novu).Těm dětem ten mediální tlak škodí do budoucnosti .Takový rodiče si nezasloužej mít děti,protože je vidět že jim jde jenom o to vydojit z toho co nejvíc peněz a na dětech jim nezáleží.
To bych moh přijít do obchodu s tím že potřebuju bílou barvu abych moh vymalovat kuchyň a pak bych jí doma otevřel a zjistil že jsem dostal červenou barvu.To bych jí taky šel reklamovat, ale nežádal bych několikamilonový odškodnění.Ikdyž je v tom trochu rozdíl mezi dětma a barvou tak teoreticky je to stejný. ;-)
20.4.2008 14:04
[11] Myslím, že rodiče jednají úplně stejně jako kdokoli jiný z tohoto státu. Vy byste si nechtěli zdarma nahrabat milióny?
20.4.2008 19:04
Vy jste všichni hrozní drsňáci, co?
Zkuste si to představit - skoro rok se staráte o "své" dítě. Během té doby si k němu vytvoříte dost silný vztah - tím myslím opravdu dost silný. Tak silný, že byste v případě ohrožení vyměnili svůj život za jeho.
Tak, a teď toto dítě musíte vyměnit za "cizí". Tohle nikdo není schopen dost zaplatit.
20.4.2008 20:04
[10] Docent inženýr Lojza Csc :)
21.4.2008 18:04
Nemohu s tebou souhlasit izmy. Zapřemýšlej a uvědom si, jaký to musel být pro ně šok: rok života ti nikdo nevrátí, první krůčky dítěte v jeho životě? Kdo ti to kdy dá, to si nekoupíš za nic na světě. Ani za těch blbých 12 mega.
Kdybych přišel k vám domů a řekl, že tvoje mamka není tvoje? Nastalo by hrobové ticho, pak otázka jak to a kde je moje pravá mamka. Ty děcka to ještě nechápu a nezeptají se, nýbrž šok je to zejména pro ty rodiče. A až děcka vyrostou, jak jim budeš vysvětlovat, že první rok života byli úplně u někoho jiného? Ještě že na to přišli takhle brzy.
**Frajeři, asi bych vám přál si to zažít, když tu máte okolo spoustu blbý keců.**
PS hlavně že všichni na tu Novu čumíte co...
21.4.2008 22:04
[15] no nevím, co jsem blbě ukecla, ;-) ale dobře díš, první rok jim nikdo nevrátí, ale zas ho měli částečně kompenzován výchovou nechtě vyměněného dítěte. Na co z toho dřít peníze, to ty děti znovu poznamená až do smrti.
Další otázkou je, co kdyby se na to nikdy nedošlo, ani by je ve snu nenapadlo, že mají cizí dítě, hold každý neprojde testy DNA. Teda zatím, takže se ani neví, kolik do teď takových vyměn bylo ve skutečnosti v republice.... ;-)
22.4.2008 07:04
Že se dítěti nic nestalo, protože si do tří let nic nepamatuje? Dítě pozná mámu "po čuchu" od prvního okamžiku. Uklidní ho tep srdce, který cítí při kojení, známá vůně, známý hlas. Dítě v jednom roce brečí u lidí, které nezná a bez rodičů je vyděšené, i když si to "nebude pamatovat".
Nedopatření? Obrovská neodpustitelná chyba!!! Ten, kdo to zavinil, by měl platit do konce života a ten by neměl být nijak radostný!
Kabát x dítě, to je přirovnání jak z psychiatrické léčebny. :-?
Matka jednoho z dětí chtěla spáchat sebevraždu, před tím se manžel snažil obvinit ji z toho, že ho podvedla a pokusil se přes soud dokázat, že není otcem (měl pravdu, nebyl), psycholog (najatý nemocnicí) se rodičům pokoušel poradit, ať dětem, které rok měli za vlastní, vykopou hrobečky. To jsou věci, které se ani desetkrát vyšší částkou nedají zaplatit. A přesto souhlasím s tím, aby jim nemocnice pořídila pohodlný život, aby ho mohli dožít bez dalších starostí.
Kam se na tenhle článek a "chytré" komenty hrabe slavný Patrik Vogl...
22.4.2008 13:04
[16] Jsi úplně natvrdlá (další z důvodu, proč tvůj blog nenavštěvuji, atp.).
Jak kompenzovaný? Nebyli tam kde měli být, není to žádná maličkost, ale velký problém, viz. Protiva má pravdu, vystihl to úplně přesně.
22.4.2008 15:04
Dobře, rok života vám nikdo nezaplatí. Ale vždyť se obě rodiny spřátelily a tudíž se budou pořád vídat. Jinak článek **není** o tom, že "výměna ňákejch děti nic není". Jasně, že to je hrozně. Jen se mi nelíbí způsob, jakým chtějí peníze. Možná za to zčásti může i to, jak je problém zmedializovaný...
Jinak souhlasím, že srovnání s kabátem je trochu mimo, ale když už jsem to napsal, nebudu to mazat.
22.4.2008 16:04
[15] a ty si myslíš že chtít za to 12 mega je normální
22.4.2008 17:04
[18] díky za úpřimnost, tak to má v životě být, jenom bych být tebou zvažovala některé slova **ušáku jeden!** Nic nepochopils, já vždy jsem těžší na pochopení, časem pochopíš... :-D :-D
Promiň Izmy za flame...
22.4.2008 19:04
[20] Tady nejde o ty prachy, ale o to jak se k situaci stavíte: Jo jsou to idioti, chtějí 12 mega. Ale stále si asi neuvědomujete, jaký to pro ně musel být šok a navíc ten fakt, že to nejsou jejich děti.
Konec. ;-)
22.4.2008 20:04
Všichni víme, že tady došlo k velkému lidskému neštěstí, které už nelze vrátit nikdy zpět a tak se do toho zamotáme. Ještě že se na to přišlo, peníze nic neznamenají, důležitější je láska, víra a naděje... :-)
23.4.2008 06:04
© 2010 Copyright izmy.eu Jaroslav Hrách Zásady ochrany osobních údajů